Donderdag 12 mei - Reisverslag uit Sjanghai, China van chinareiscopernicus2016 - WaarBenJij.nu Donderdag 12 mei - Reisverslag uit Sjanghai, China van chinareiscopernicus2016 - WaarBenJij.nu

Donderdag 12 mei

Door: Salina, Noortje, Elena,Noah en Femke

12 Mei 2016 | China, Sjanghai

Salina:
Het gastgezin is heel aardig. Ze hebben me mee uit eten genomen en me Chinees schaken geleerd. Je word behandeld als een koning en ze zorgen er voor dat het je aan niks ontbreekt. De school duurt heel lang, van 7 tot 5 en dan hebben ze ook nog voor min. 3 uur aan huiswerk. De school zelf is heel ruim en mooi.

Noortje & Elena:
Vandaag waren we een echte dag naar school, we begonnen met morning exersise en het was heel leuk maar wel moeilijk. Daarna hadden we vakken en we hebben gepraat met onze Engels docent. Bij een les over het nieuws was de powerpoint ook in Nederlands gezet dus konden we alles goed begrijpen. we hebben ook een stukje chineze opera gehad wat wel heel leuk was om te zien. Toen de dag af was zijn we weer met onze Chinese familie naar huis gegaan. We hebben een best groot huis en gingen meteen dumblings maken met de oma en moeder van ons maatje. Daarna lekker eten en ze hebben ons wat uitgelegd over hoe ze in China eten en wat ze eten. We leren al het eten ook in het Chinees en praten als het kan Chinees met ze. Daarna gingen we Chinees leren en onze Chinese mama ging ons helpen met uitspraak van de woorden. We moesten ook een stukje voorlezen en ze is heel trots op ons dat we het kunnen, dat is heel lief. We hebben een hele leuke familie alleen het kind is wel de hele dag aan het leren en dus hebben we een film gekeken met de ouders en dat was heel leuk. Ze hebben ook verteld over het Chinese school systeem en wij over het Nederlandse school systeem. We eten allemaal nieuwe dingen zoals tais fruit en het was heel lekker. We hebben het heel leuk hier ❤ Groetje Noortje en Elena

Noah en Femke:
Vandaag gingen we als eerst ontbijten met brood en vlees en warme melk, dat was anders dan wij normaal ontbijten maar het was wel lekker! Daarna gingen we naar die school en dat was een hele lange dag, onze dagen zijn veel korter. Wij vonden het wel raar dat geen een leraar zich voorstelde wat ik weet dat ze in Nederland op onze school dat sowieso wel zouden doen ( dat zei meneer liefhebber zelf ook). Om half 5 gingen we lopend naar ons gastgezin met ons maatje, toen mochten we even uitrusten.
Daarna gingen we dumplings zelf maken met de oma die daar ook woont, ze waren heel lekker geworden! Ook had die moeder nog allemaal pizza en kip enzo voor ons besteld, ze geven ons hier echt heel veel eten! Daarna gingen gingen we in het winkelcentrum met ons maatje en haar moeder ijs eten en nog even shoppen. En nu gaan we slapen.
Gr Noah en Femke